Maafkan akak...

Dengan Nama Allah aku mulakan tulisanku kali ini...

Walaupun ada test "fiqh muamalat " minggu ni, aku tetap ingin menulis...Alhamdulillah, test bukanlah penyebab urusan lain terganggu..Bagiku,kalau ada test ke tak,aku tetap akan online..insya Allah...sebab apa?sebabnya dengan menulis di blog ni aku rasa hilang sedikit beban dan terlupa sedikit pada masalah lain...huhuhu...bukan apa,sebab ada orang kalau exam je, stop online...it's depend..aku ialah aku...Jadilah diri sendiri..

Oppss.....tersasar pula..apa kena mengena dengan tajuk maafkan akak dengan test ni...hehehe...saje je,bg intro sikit...."Maafkan akak "...general tajuknya...aku ada wat salah dengan adik aku ke?hehehe...aah,ada la jugak...setiap kali balik kampung,adik2 ku tak kan terlepas dari kena usik dengan kakak dia ni...kadang2 sampai diorang geram dgnku pun ada...tapi mereka tetap sayang pada ku dan merasa sunyi bila aku tiada di rumah...huhuhuhu...(mode:perasan)


Back to the topic, sebenarnya aku sedih..sedih dengan dunia sekarang...buka je paper, kes buang bayi...bukak jela paper mana pun tk kira metro,berita harian,kosmo...semua pasal buang bayi...kadang2 aku rasa nak nangis pun ada...seolah2 baby ni macam sampah...macam gambar di ats,pelajar sekolah agama buang bayi...Allahu Akbar...makin sedih lagi aku dengar..jangan salahkan sekolah agama,....sekolah agama tak salah....aku sakit hati bila ada mulut2 orang cakap, " budak sekolah agama saja,tp perangai mcm hantu"..lagi satu, pakai tudung labuh,tp perangai mcm syaitan"...geramku dengar smua ni...bukan sekolah agama yg salah dan bukan tudung labuh yang salah..yg slahnya perbuatan individu tersebut..

Kadang2 aku fikir,apa punca semua ni berlaku?Adakah sebab pergaulan bebas?atau sebab kurangnya didikan agama dalam diri?atau terpengaruh?atau...atau...atau..dan atau...soalan yg tiada jawapan..

Sekarang baru tahun 2011, belum lagi tahun 2020...tahun 2020,umurku 30...Allahu Akbar...dh tua rupanya....hehehehe..sepanjang hidupku umur 21 tahun ni, aku rasa tahun 2011 lah yang paling banyak kes pembuangan bayi...sedih....!..ku harap sangat keturunanku nanti bersih dari gejala jahiliah ini...amin,....oppsss,bukan keturunanku shj,tapi semua pembaca sekalian...amin.

Maafkan akak...adik !!! sebenarnya akak tak ada kuasa satu pun untuk membantu kalian...tengok2,kalian sudah dibunuh oleh ibu bapa kalian sendiri,..Tapi kalian harus bangga,kerana kalian confirm masuk syurga...cuma yang akak ada ,hanyalah doa...ya....doa...doa senjata mukmin...akak berdoa agar roh2 kalian Allah tempatkan di tempat yang mulia...

Lastly,ku amat berharap agar gejala jahiliah yang ada dalam diri kita sendiri even kita sedar atau tidak..cepat2lah kita kembali kepada Allah..kerana tiada insan yg terlepas dari dosa kecuali Rasulullah s.a.w...iaitu kekasih kita....

Cukuplah setakat ini..aku ingin smbung study...assalamualaikum............




No comments:

Post a Comment